گزارش روز : مخالفت عمومی با پاداش قهرمانی بازیکنان اسپانیا

دیروز بود که اعلام شد بر اساس توافق بین کاسیاس و ژاوی به عنوان نماینده بازیکنان و فدراسیون فوتبال اسپانیا بنا شده تا در صورت تکرار عنوان قهرمانی مبلغ 720000 یورو به هر بازیکن پاداش داده شود.
http://www.isport.ir/manage/Storage/Images/f84801a3-6493-4c10-bab6-4279fd818726-cb.Jpeg

به نظر می رسد که در اسپانیا هیچ چیز به مانند جام جهانی نمی تواند یک ملت را با هم متحد کند و هیچ چیز نیز به اندازه میزان پاداش قهرمانی بازیکنان اسپانیا نمی تواند بین یک ملت تفرقه ایجاد کند. 

در جام جهانی آفریقای جنوبی چند هفته پس از قهرمانی اسپانیا و پس از اینکه 600000 یورو پاداش به هر یک از بازیکنان تیم قهرمان اهدا شد آقای گاسپار یامازارس سخنگوی حزب چپ مجلس اسپانیا اعلام کرد که دولت باید در مورد رقم هنگفت پرداختی به بازیکنان اسپانیا پاسخگو باشد و آنها حتی شکایتی را نیز در این زمینه تنظیم نمودند. شکایتی که البته نتیجه ای نداشت.

اوضاع بد اقتصادی در سال 2010 در اسپانیا دست آویز این شکایت نامه بود. اوضاع در سال 2014 نیز چندان تغییری نکرده است.

دیروز بود که اعلام شد بر اساس توافق بین کاسیاس و ژاوی به عنوان نماینده بازیکنان و فدراسیون فوتبال اسپانیا بنا شده تا در صورت تکرار عنوان قهرمانی مبلغ 720000 یورو به هر بازیکن پاداش داده شود.

در صورت رسیدن به نیمه نهایی 180 هزار و فینال 360 هزار یورو مبلغ این پاداش خواهد بود. این در حالی است که فدراسیون فوتبال برزیل و آلمان به ترتیب 330 و 300 هزار یورو پاداش برای بازیکنان تیم خود در صورت رسیدن به قهرمانی جهان در نظر گرفته اند.

جالب اینجاست که پاداش رسیدن به فینال هر بازیکن اسپانیایی 30 هزار یورو بیشتر از پاداشی است که به هر بازیکن برزیلی در صورت قهرمانی جهان اهدا خواهد شد.  

در یورو 2008 و 2012 که اسپانیا به قهرمانی اروپا رسید مبلغ پاداش در نظر گرفته شده به ترتیب 210 و 300 هزار یورو بود.

دیروز آقای پابلو مارتین در واکنش به این مساله عنوان داشت که در اسپانیا هیچ کس با این رقم دریافتی موافق نیست . این درحالی است که کارلوس مارتینس گوریاران با دفاع از فدراسیون فوتبال اسپانیا فوتبال را فراتر از هر ورزشی و چیزی ورای این دنیا معرفی کرد و این پاداش را حق بازیکنان تیم ملی اسپانیا دانست.

با این اوضاع و احوال باید منتظر اتفاقات جدید در صورت قهرمانی اسپانیا در جهان باشیم. یک مخالفت عمومی سازمان یافته در حال شکل گیری است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.