یادداشت روز: مرثیه‌ای برای یکِ مقدس

خوردن ٧ گل در دو بازى، باورکردنى نیست. آن هم زمانى که روى اکثر این گل‌ها مقصر باشى و نام تو ایکر کاسیاس فرناندز بزرگ باشد.

وقتى در ماه ژوئن سال ٢٠٠٠ براى اولین بار مقابل سوئد به میدان رفت، هرگز فکرش را هم نمى‌کرد که ١٤ سال بعد و این بار در ژوئن ٢٠١٤ و به تلخ ترین شکل ممکن، احتمالاً آخرین بازى ملى خود را در یک تورنمنت رسمى در تیم ملى مقابل شیلى تجربه کند.

خوردن ٧ گل در دو بازى، باورکردنى نیست. آن هم زمانى که روى اکثر این گل‌ها مقصر باشى و نام تو ایکر کاسیاس فرناندز بزرگ باشد. اما باید قبول کنیم دوران سلطنت پسر طلایى  موستولس به پایان رسیده. نه در این بازى و نه حتى پس از آن اشتباه مرگبار مقابل ون پرسى و نه پس از آن خروج اشتباه در فینال لیگ قهرمانان. بلکه خیلى قبل‌تر، در ورزشگاه مستایا. درست در همان لحظه‌اى که آربلوآ به جاى توپ انگشت کاسیاس را مورد هدف قرار دارد و مورینیو با نیمکت‌نشین کردن او پس از رفع مصدومیت دل میلیون‌ها هوادار رئال را.


http://up.rossoneri.ir/privete/uploads/c0df06124b1.jpg


چه کسى فکر مى‌کرد آقاى خاص در خاص‌ترین تصمیم دوران مریگرى خود، بهترین دروازه‌بان جهان را نیمکت‌نشین کند و به دوران حضور ١٢ ساله او به عنوان یار ثابت در مادرید، خاتمه دهد؟ اما مو این کار را کرد و با این تصمیم غرور ایکر مقدس را زیر پا له کرد و کاسیاس دیگر آن ایکرمصمم، مطمئن و خونسرد نبود. چهره‌ى پر از ترس و اضطراب کاسیاس مقابل شیلى و خوردن آن گل کابوس‌وار مقابل هلند نتیجه‌ى دو  فصل نیمکت‌نشینى او در رئال و از دست رفتن اعتماد به نفس لازم بود. او که روزى قوت قلبى براى سایر هم‌تیمى‌هایش به حساب مى‌آمد، حالا خود به یک تکیه‌گاه نیاز داشت و دیگر نه‌تنها بهترین دروازه‌بان جهان نبود بلکه به همراه ژاوى و دل‌بوسکه از عاملان اصلى حذف مدافع عنوان قهرمانى به شمار مى‌رفت، اما نه در نزد طرفدان رئال. از نظر آن‌ها او هنوز همان ایکر باشخصیت، مصمم و مقتدر بود. یک رهبر واقعى که هرگز تسلیم نمى‌شود و همواره در قلب هواداران مادرید خواهد ماند. او همیشه مقدس خواهد ماند به واسطه‌ى همه آن سیوهاى تاریخى‌اش حتى اگر مثل حالا در بدترین دوران ورزشى خود باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.